Odszukaj Swoich bliskich....






data śmierci
- -

STRONA GŁÓWNA
OGŁOSZENIA
REGULAMIN
KALENDARIUM
PLAN SYTUACYJNY
OSTATNIO POCHOWANI
PORADY
ZNICZE I KWIATY
STATYSTYKI
KONTAKT

Regulaminy

REGULAMIN CMENTARZA

PARAFII RZYMSKOKATOLICKIEJ PW. ŚW. KAZIMIERZA W JERCE

 

Cmentarz jest miejscem świętym, przeznaczonym do chowania zmarłych. Osoby przebywające na cmentarzu zobowiązane są do zachowania ciszy, powagi i szacunku należnego zmarłym, a takżedo dbania o porządek i czystość na terenie całego cmentarza.
Na terenie cmentarza obowiązuje zakaz palenia tytoniu, spożywania alkoholu oraz wprowadzania psów i innych zwierząt.

  1. Właścicielem i zarządcą cmentarza jest Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Kazimierza w Jerce.
  2. Do kompetencji zarządzającego cmentarzem parafialnym należy:
    a) Ustalanie miejsca pochówku i rodzaju grobu: (pojedynczy płytki- 1 osobowy, pojedynczy głębinowy- 2 os., podwójny płytki- 2 os., podwójny głębinowy- 4 os.)- w zależności od warunków terenowych i położenia grobów już istniejących.
    b) Pobieranie opłat na rzecz Parafii za miejsce pochówku oraz innych opłat przewidzianych regulaminem: pokładne- jednorazowa opłata za każdą osobę chowaną, uiszczana przy zgłaszaniu pochówku,
    prolongata- przedłużenie ważności grobu po 20 latach od ostatniego pochówku na kolejne 20 lat- w kwocie zależnej od rodzaju grobu,  rezerwacja miejsca (20 lat)- opłacana na zasadzie prolongaty.
    c) Wykonywanie innych zadań zgodnych z ustawą o cmentarzach.
  3. Zarządca cmentarza prowadzi Księgę Grobów i Księgę Cmentarną. W Księdze Grobów zapisuje się dane osoby opiekującej się grobem i dysponującej miejscem pochówku. Tylko ta osoba może podejmować decyzję o nowym wykorzystaniu grobu i może tym miejscem pochówku dysponować. O każdej zmianie opiekuna winien być poinformowany Zarządca cmentarza.
  4. Po 20 latach od dnia pochówku grób może ulec likwidacji.
  5. Termin dalszego istnienia grobu może zostać przedłużony w Biurze Parafialnym przez złożenie oświadczenia osoby opiekującej się danym grobem i uiszczenia stosownej opłaty (prolongaty), co najmniej pół roku przed upływem 20 lat.
  6. Przy zgłaszaniu pochówku osoba zgłaszająca zobowiązana jest poinformować Proboszcza o wyborze firmy pogrzebowej.
  7. Opiekun grobu zobowiązany jest powiadomić proboszcza o zamiarze postawienia nagrobka  i przedstawić do akceptacji jego projekt.
  8. Na wszelkie prace prowadzone na cmentarzu należy uzyskać zgodę Zarządcy cmentarza:
    a) USTNĄ ZGODĘ Zarządcy cmentarza w przypadku pogrzebu, postawienia nagrobka,  remontu nagrobka oraz stawiania trwałych elementów zdobniczych przy grobie.
    b) PISEMNĄ ZGODĘ Zarządcy cmentarza w przypadku ekshumacji zwłok lub przeniesienia ich do innego grobu.
  9. Śmieci należy składować w miejscach do tego wyznaczonych. Zabrania się składowania na cmentarzu śmieci, pochodzących spoza cmentarza.
  10. Zabrania się samowolnego wycinania drzew i krzewów, znajdujących się na terenie cmentarza.
  11. Cmentarz jest ubezpieczony przez parafię w zakresie OC. Nie dotyczy to ubezpieczenia nagrobków, które można ubezpieczyć we własnym zakresie od dewastacji lub kradzieży.

Proboszcz Parafii
ks. Dawid Kawała





STRONA GŁÓWNA
OGŁOSZENIA
REGULAMIN
KALENDARIUM
PLAN SYTUACYJNY
OSTATNIO POCHOWANI
PORADY
ZNICZE I KWIATY
STATYSTYKI
KONTAKT
1
0




stat4u
Osób online: 1