RegulaminyREGULAMIN CMENTARZA
PARAFII RZYMSKOKATOLICKIEJ PW. ŚW. KAZIMIERZA W JERCE
Cmentarz jest miejscem świętym, przeznaczonym do chowania zmarłych. Osoby przebywające na cmentarzu zobowiązane są do zachowania ciszy, powagi i szacunku należnego zmarłym, a takżedo dbania o porządek i czystość na terenie całego cmentarza.
Na terenie cmentarza obowiązuje zakaz palenia tytoniu, spożywania alkoholu oraz wprowadzania psów i innych zwierząt.
- Właścicielem i zarządcą cmentarza jest Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Kazimierza w Jerce.
- Do kompetencji zarządzającego cmentarzem parafialnym należy:
a) Ustalanie miejsca pochówku i rodzaju grobu: (pojedynczy płytki- 1 osobowy, pojedynczy głębinowy- 2 os., podwójny płytki- 2 os., podwójny głębinowy- 4 os.)- w zależności od warunków terenowych i położenia grobów już istniejących.
b) Pobieranie opłat na rzecz Parafii za miejsce pochówku oraz innych opłat przewidzianych regulaminem: pokładne- jednorazowa opłata za każdą osobę chowaną, uiszczana przy zgłaszaniu pochówku,
prolongata- przedłużenie ważności grobu po 20 latach od ostatniego pochówku na kolejne 20 lat- w kwocie zależnej od rodzaju grobu, rezerwacja miejsca (20 lat)- opłacana na zasadzie prolongaty.
c) Wykonywanie innych zadań zgodnych z ustawą o cmentarzach.
- Zarządca cmentarza prowadzi Księgę Grobów i Księgę Cmentarną. W Księdze Grobów zapisuje się dane osoby opiekującej się grobem i dysponującej miejscem pochówku. Tylko ta osoba może podejmować decyzję o nowym wykorzystaniu grobu i może tym miejscem pochówku dysponować. O każdej zmianie opiekuna winien być poinformowany Zarządca cmentarza.
- Po 20 latach od dnia pochówku grób może ulec likwidacji.
- Termin dalszego istnienia grobu może zostać przedłużony w Biurze Parafialnym przez złożenie oświadczenia osoby opiekującej się danym grobem i uiszczenia stosownej opłaty (prolongaty), co najmniej pół roku przed upływem 20 lat.
- Przy zgłaszaniu pochówku osoba zgłaszająca zobowiązana jest poinformować Proboszcza o wyborze firmy pogrzebowej.
- Opiekun grobu zobowiązany jest powiadomić proboszcza o zamiarze postawienia nagrobka i przedstawić do akceptacji jego projekt.
- Na wszelkie prace prowadzone na cmentarzu należy uzyskać zgodę Zarządcy cmentarza:
a) USTNĄ ZGODĘ Zarządcy cmentarza w przypadku pogrzebu, postawienia nagrobka, remontu nagrobka oraz stawiania trwałych elementów zdobniczych przy grobie.
b) PISEMNĄ ZGODĘ Zarządcy cmentarza w przypadku ekshumacji zwłok lub przeniesienia ich do innego grobu.
- Śmieci należy składować w miejscach do tego wyznaczonych. Zabrania się składowania na cmentarzu śmieci, pochodzących spoza cmentarza.
- Zabrania się samowolnego wycinania drzew i krzewów, znajdujących się na terenie cmentarza.
- Cmentarz jest ubezpieczony przez parafię w zakresie OC. Nie dotyczy to ubezpieczenia nagrobków, które można ubezpieczyć we własnym zakresie od dewastacji lub kradzieży.
Proboszcz Parafii
ks. Dawid Kawała